جامبوبگ

جامبوبگ چیست و انواع جامبو بگ کدام است

جامبوبگ چیست و انواع جامبو بگ کدام است

آیا میدانید جامبوبگ چیست؟

آیا میدانید جامبو بگ یا بیگ بگ چیست و انواع جامبو بگ کدام است؟

آیا میدانید اساس دسته بندی جامبو بگ ها یا بیگ بگ ها چیست؟

 

جامبوبگ چیست؟

گروه حسین پور، تولید کننده جامبوبگ و بیگ بگ در ایران می باشد. جامبوبگ یا بیگ بگ کیسه های بزرگ انعظاف پذیری از جنس گونی هستند. که برای جابه جایی مواد پودری یا فله از آنها استفاده می شود و برای این مصارف ارزانترین و آسان ترین و کم هدر رفت ترین شیوه می باشد.

جامبو بگ ها از بُدهای مختلف مورد دسته بندی قرار میگیرند.

جامبوبگ چیست

انواع جامبو بگ :

  • تقسیم بندی از نظر وزن
  • تقسیم بندی از نظر دسته
  • تقسیم بندی از نظر جنس پارچه
  • تقسیم بندی از نظر دوخت سر و ته جامبوبگ و بیگ بگ

 

انواع جامبو بگ

 

تقسیم بندی جامبوبگ از نظر وزن:

جامبو بگ ها برای ظرفیت های بار برداری متفاوتی طراحی شده اند و هر جامبوبگ یا بیگ بگ می تواند ظرفیت های از ۵۰۰ کیلو ۱ تن ۱٫۵ تن ۲ تن و حتی تا ۵ تن داشته باشد. اینکه یک جامبو بگ می تواند تا چه وزنی را تحمل کند به جنس گونی نحوه دوخت نخ استفاده شده در دوخت جا یابی دسته ها، جنس و نحوه و کیفیت اتصال دسته ها و گونی به یکدیگر و وزن محتوی آن  بستگی دارد.

 

تقسیم بندی جامبوبگ از نظر وزن

 

تقسیم بندی جامبو بگ از نظر دسته:

دسته ها ی جامبوبگ یا بیگ بگ ها در واقع از تسمه های از جنس پلی پرو پیلن درست شده است که این نخ با بافت مخصوصی که دارد، آن را به تسمه ای مقاوم  تبدیل می کند که مقاومت کششی بسیار بالایی دارد.

با توجه به نحوه دوخت پارچه با تسمه و فرم ظاهری دسته ها تقسیم بندی های صورت می گیرد. که معروف ترین آنها ۲ دسته، ۴ دسته و ۸ دسته می باشد. این دسته برای جا به جایی جامبو بگ یا بیگ بگ طراحی شده اند و معمولا یا آنها را در شاخ لیفتراک می اندازند یا با کرین های سقفی و جرثقیل جا به جا می کنند.

میزان دوخته شدگی این تسمه ها به بدنه گونی که چند درصد ارتفاع بدنه گونی با تسمه به هم دوخت شده اند و نخ مورد استفاده در دوخت و uv  بودن آن نخ در کیفیت گونی و میزان بار برداری از عوامل موثر است.

 

تقسیم بندی جامبو بگ از نظر دسته

 

تقسیم بندی از جامبوبگ نظر جنس پارچه:

منظور از پارچه در جامبوبگ یا بگ ها در واقع همان گونی می باشد. زیرا جامبو بگ یا بیگ بگ از توپ  گونی های متری با متراژ بالا برش خورده و تشکیل می گردد. جنس این پارچه از بُد ریز بافت بودن و ضخامت نخ هایی از جنس پلی پروپیلن که آن را تشکیل داده اند در کیفیت آن پارچه و میزان تحمل آن پارچه در حمل بار بسیار موثر است.

مشخصه واحدی که برای بررسی کیفیت این پارچه ها درنظر گرفته می شود برحسب گرم بر متر مربع می باشد.

یعنی میزان ۱ متر مربع از پارچه این گونی چه مقدار وزن برحسب گرم دارد. به همین منظور پارچه های گونی به صورت متعارف دارای اوزان ۱۳۵ گرم، ۱۵۰ گرم، ۱۷۵ گرم ،۱۸۰ گرم، ۲۰۰ گرم هستند.

و معنی کلی آن بدین صورت است. که دو جامبو بگ که از نظر ابعاد یکسان هستند ولی با دو پارچه با گرماژ ۱۳۵ گرم و ۱۷۵ گرم ساخته می شود. جامبو با گرماژ بالاتر در همان ابعاد تحمل وزن بیشتری دارد و البته هزینه بیشتری هم ایجاد می کند.

اما فقط با افزایش گرماژ پارچه نمی توان تضمین کرد که این جامبو بگ بهتری است یا کیفیت بهتری دارد. یکی از عوامل بسیار موثر نخ استفاده شده در دوخت و ضد اشعه بودن آن است که در معرض آفتاب پوسیده نشود و بعد از حمل توسط تریلر موقع تخلیه پاره نشود.

برخی از مشتری ها ملاک را وزن پارچه برای کیفیت در نظر می گیرند. و قیمت ها و تامین کنندگان را با هم مقایسه می کند. که این شیوه غلط است. بهترین راهکار در خرید جامبوبگ و بیگ بگ  این است که تضمین لازم برای بار برداری از تامین کننده دریافت نمایید. و به عنوان شرط تحویل قرار دهید.

 

تقسیم بندی جامبو بگ از نظر دوخت سر و ته جامبوبگ و بیگ بگ:

جامبو بگ و بیگ بگ از بُد اینکه در چه مکان و با چه شیوه ای پر می شوند. و در کدام مکان و به چه شیوه ای تخلیه می شوند و در حمل چه نوع موادی استفاده می گردند می توانند سر و ته های متفاوتی در دوخت داشته باشند.

سر بندی محصول معمولا تحت فشار خاصی در بار برداری ها نیست و عموما برای جلوگیری از ریزش محصول یک شیوه ارائه می شود که دارای مدل های زیر می باشد که از ارزانترین آن شروع میکنم.

جامبوبگ مدل سر باز:

در این مدل ۴ طرف گونی را لبه گردان به سمت داخل می کنند و یک دوخت روی آن می روند تا از جدا شدن تارو پود گونی جلوگیری شود.

و معمولا در موادی که ارزش کم دارند و تماس با آب در آنها خللی ایجاد نمی کند استفاده می شوند. حُسن این مورد در قیمت ارزان و عیب آن در پاشش مواد به بیرون است.

جامبو بگ مدل درب صندقی:

در این شیوه یک تکه پارچه از جنس خود گونی در یک ضلع از آن دوخته می شود و اتصال سه طرف دیگر محصول را خود فرد بعد از پر کردن جامبوبگ یا بیگ بگ با چرخ سر دوز دستی انجام می دهد.

حُسن این کار در بسته شدن کامل درب گونی و حتی محافظت از محصول داخل جامبو بگ و بیگ بگ در مقابل نفوذ آب می باشد و عیب آن در افزایش کار مشتری و زمان و نیاز به چرخ سر دوز دستی در محل بارگیری و یک بار مصرف بودن گونی در هنگام تخلیه می باشد.

جامبوبگ درب لیفه:

این مدل به پارچه بدنه یک پارچه دیگر دوخته میشود که یک نخ از داخل سر آن عبور کرده است و با کشیدن آن درب گونی بسته می شود. مزایای این روش سرعت بالا در بار گیری و جلوگیری از پاشش محصول به بیرون می باشد و باعث گرانتر شدن جامبو بگ و بیگ بگ می شود.

جامبو بگ درب قیف:

در مکان هایی که نیاز است هم محصول از ورود آب محافظت گردد و هم با دستگاه های توزین و یا پرکن  جامبوبگ و بیگ بگ ها پر شوند معمولا از این مدل سفارش می شود. که در قبال این مزایای بر هزینه جامبو اضافه می کند.

ته قیف ها هم بر اساس نوع محل استفاده در دو مدل ته بسته و ته قیف سفارش می شوند.

که مدل ته بسته در مکان های که جامبو بگ و بیگ بگ یک بار مصرف می باشد استفاده میشود و معمولا ارزانترین شیوه می باشد و ته قیف با توجه به شرایط تخلیه یا محل آن سفارش میشود و مزایای آن در باز گشت دوباره جامبو بگ و بیگ بگ به چرخه مصرف می باشد البته ایجاد گرد و غبار کنترل شده و تخلیه آسان از مزایای دیگر ته قیف می باشد که باید با توجه به افزایش قیمت اولویت در این مزایا و معایب در انتخاب جامبو بگ و بیگ بگ ها دیده شود.

 

تقسیم بندی جامبو بگ از نظر دوخت سر و ته جامبوبگ و بیگ بگ

 

دسته بندی جامبوبگ از نظر مقاومت در برابر رطوبت:

برخی کالاهایی که نیاز دارند در مقابل رطوبت حفظ شوند به جامبوبگ یا بیگ های خاص تری نیاز دارند. که در این موارد برخی از پارچه های لمینت دار استفاده می کنند که تا حدودی مقاومت در مقابل رطوبت را در درجه های پایین تامین می نماید. اما در برخی موارد خاص تر یا شرایط آب وهوایی با رطوبت بالاتر علاوه بر لمینت داخلی یک لایه نایلون در داخل جامبوبگ یا بیگ ها استفاده می شود که میزان تاثیر منفی رطوبت را در این مواد کمتر می نماید.

گروه بازرگانی حسین پور  با ارائه خدمات خرید و فروش انواع گونی و جامبوبگ یا بیگ ها آماده ارائه مشاوره و پیگیری خرید های شما در این زمینه می باشد.

بهترین اجناس با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت های جامبوبگ یا بیگ ها را از ما بخواهید.

تگ ها : , تولید کنندگان جامبو بگ, تولید کنندگان جامبوبگ, تولید کننده جامبو بگ, تولید کننده جامبوبگ, جامبو بگ اراک, جامبو بگ اصفهان, جامبو بگ تبریز, جامبو بگ تهران, جامبو بگ سپاهان, جامبو بگ مشهد, جامبو بگ یزد, جامبوبگ اراک, جامبوبگ اصفهان, جامبوبگ تبریز, جامبوبگ تهران, جامبوبگ سپاهان, جامبوبگ مشهد, جامبوبگ یزد, روشاک بافت, سنگین بافت, فروش بیگ ‌بگ, فروش جامبو بگ, فروش جامبوبگ
انواع جامبو بگ, انواع جامبوبگ, جامبو بگ چیست, جامبوبگ چیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا