بیگ بگ ضد UV 400بیگ بگ ضد رطوبتتاریخچه جامبوبگ و بیگ بگتولید بیگ بگجامبوبگ

کیسه های جامبوبگ

کیسه جامبو یا بیگ بگ، ساخته شده از نخ های کلفت پلی پروپیلن هم اکنون به عنوان بهترین راه حل برای حمل و نقل و انبار انواع و اقسام کالاها مورد استفاده قرار می گیرد.

کیسه های خالی جامبو، پرس شده و حجم بسیار کوچکی را اشغال می کنند، بدین ترتیب  نگهداریشان آسان و به صرفه است. سال ها تجربه و کار روی طراحی و مهندسی کیسه ها، به ما این اجازه را می دهد تا به مشتریان اطمینان دهیم که کالایشان با بالاترین راندمان و کمترین هزینه، حمل و نقل می شود. تیم متخصص ما آماده است تا با در نظر گرفتن نیازهای خاص شما، بهترین طرح و راه حل را برای موقعیت شما ارائه دهد. ما با طراحی دقیق، سیستم کنترل کیفیت پیشرفته و تست های سخت گیرانه این اطمینان را به شما می دهیم که بهترین جامبو بگ را به شما عرضه خواهیم داشت. کیسه های جامبو پارس بافت ۱۰۰% قابل بازیافت می باشد.

کیسه جامبو بگ ها کیسه های انعطاف پذیری هستند که جهت حمل محمولات از ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلوگرم  و تا حجم ۳ مترمکعب استفاده می گردند. کیسه جامبو بگ ها جهت حمل انواع مواد جامد و خشکی که بصورت پودری، دانه ای یا پولکی می باشند، مناسب هستند. این کیسه ها با استفاده از جرثقیل یا لیفتراک به راحتی از قسمت بالا بلند شده و جابجا می شوند. جامبو بگ ها کم هزینه ترین و مناسب ترین نوع بسته بندی، حمل و انبار نمودن مواد فله خشک هستند که نیاز به بسته بندی دیگر یا حتی پالت ندارند.

هرسال بیش از ۵۰۰ میلیون تن از محمولات در جهان با استفاده از جامبوبگ جابجا می شوند. این کیسه ها جهت حمل، جابجایی و نگهداری انواع مواد شیمیایی، معدنی، دارویی، محصولات غذایی و کشاورزی، کودهای شیمیایی، پتروشیمی، سیمان و بسیاری دیگر از مواد و محصولات فله  مورد استفاده قرار می گیرند. بسته به درخواست مشتری می توان جامبوبگ ها را با استفاده از پارچه های لمینت دار (گونی لمینت) یا بدون لمینت و همچنین با لایه نایلونی داخلی و یا بدون آن تولید نمود. جامبوبگ ها از پارچه های صاف یا گردبافت پلی پروپیلن (PP) تولید می شوند. نوع پارچه مورد استفاده جهت تولید کیسه جامبوبگ براساس وزن محموله و ظرفیت بارگیری ایمن (SWL) و ضریب ایمنی (SF) انتخاب می شود. معمولا  کیسه جامبوبگ ها بر اساس نیاز مشتری و برای انواع کاربردها و انواع مختلف حالت های بلند کردن، پرکردن، و تخلیه تولید می شوند. بسته به ظرفیت بارگیری ایمن (SWL)، ضریب ایمنی (SF) و نوع محموله، کیسه جامبوبگ را می توان از نوع ساده با ورودی یا دهانه باز و کف بسته که برای اغلب صنایع و محمولات مناسب هستند، توليد نمود. يا به منظور حمل و جابجايي مواد غ‍‍ذايي و دارویی که در كارگاه هاي کاملا بهداشتی و ایزوله توليد مي شوند. نوعي از کیسه جامبوبگ ها نيز كه مخصوص حمل و جابجايي مواد خطرناك هستند براساس ویژگی های خاص تدوین شده توسط سازمان ملل متحد قابل توليد مي باشند.

مزيت هاي جامبوبگ ها:

جامبوبگ ها دارای کمترین وزن بسته بندی به ازای وزن محتویات مورد حمل بوده و قادر هستند بالغ بر ۱۰۰۰ برابر وزن خود را تحمل كنند. جامبوبگ ها دارای دسته های تسمه ای متصل و دوخته شده در قسمت فوقانی خود بوده و جهت بلند کردن آنها نیازی به پالت زیرین نبوده و هزینه بسته بندی را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهند. کیسه جامبوبگ ها بسته به ضریب ایمنی (SF) خود، قابلیت استفاده چندین باره و به دفعات را دارند. قابلیت چاپ در رنگ ها و طرح های متنوع بر روی کیسه جامبوبگ، آنها را به بهترین ابزار تبلیغ محصول و محتویات تبدیل می نماید. کیسه جامبوبگ ها قابلیت تولید منطبق با درخواست مشتری از نقطه نظر ابعاد، حالت های مختلف بلند کردن، پرکردن، و تخلیه را دارا بوده و مناسب با نوع محموله، و نوع تجهیزات پر و تخلیه کننده، طراحی و تولید می شوند.
نوع و جنس پارچه کیسه جامبوبگ ها:

کیسه جمبو بگ ها با استفاده از پارچه بافته شده  پلی پروپیلن (PP) صاف یا گرد بافت تولید می شوند. نوع پارچه مورد استفاده در تولید  کیسه جامبو بگ ها متناسب با ظرفیت بارگیری ایمن (SWL) و ضریب ایمنی (SF) انتخاب می شود.

حالت های مختلف بلند کردن کیسه جامبوبگ:

جهت انطباق با خواسته مشتری، کیسه جامبوبگ با حالت ها یا گزینه های مختلف بلند کردن قابل تولید و تامین می باشد. لیکن عمدتا کیسه جامبو بگ های چهاردسته ای، با دسته های تسمه ای دوخته شده به طرفین گوشه های کیسه جامبو بگ (Cross Corner) و همچنین دسته های دوخته شده به خط دوخت گوشه های کیسه جامبوبگ (Side Seam)  مورد استفاده قرار گرفته و جهت جابجایی با لیفتراک مناسب می باشند.

 

حالت های مختلف پرکردن جامبوبگ ها:

بسته به نوع تجهیزات مورد استفاده جهت پر کردن جامبوبگ و موادی كه در کیسه ها پر خواهد شد، حالت ها یا گزینه های مختلف پر کردن کیسه وجود دارد. این حالت ها عبارتند از:

  • جامبوبگ با ورودی کاملا باز، برای مواد و محتویاتی که از ارزش بالا برخوردار نبوده و همچنین در برابر رطوبت آسیب نمی بینند.
  • جامبوبگ با ورودی کاملا باز، دارای لبه و سوراخ هایی در کناره  لبه جهت طناب کشی و جمع نمودن دهانه ورودی.
  • جامبوبگ با ورودی کاملا باز، دارای بند در دهانه ورودی جهت جمع نمودن دهانه ورودی.
  • جامبوبگ با در پوش کامل برای قسمت ورودی که ضمن حفاظت مواد، دسترسی آسان به مواد و محتویات داخل کیسه را میسر می سازد.
  • جامبوبگ با لیفه درقسمت ورودی جهت دسترسی آسان به مواد و محتویات و همزمان حفاظت بالاتر و بیشتر محتویات.
  • جامبوبگ با ولو یا قیف قسمت ورودی براساس ویژگی های منطبق با دستگاه پرکننده جمبو بگ یا درخواست مشتری.

 

 

حالت های مختلف تخلیه جامبوبگ ها:

انتخاب نوع مناسب تخلیه جامبوبگ به صرفه جویی در زمان و هزینه سبب گرديده  و جابجایی مواد را تسهیل می نماید. حالت ها یا گزینه های مختلف تخلیه جامبوبگ به شرح زیر می باشند:

  • جامبوبگ ته بسته یا ته صاف، این نوع جامبوبگ ها معمولا به دفعات مورد استفاده قرار نمی گیرند و در صورت فله بودن محتویات جهت تخلیه محتویات ته کیسه شکاف داده می شود.
  • جامبوبگ با ولو یا قیف تخلیه، این نوع جامبوبگ ها جهت استفاده به دفعات، یا تطابق با تجهیزات و ماشین آلات تخلیه و یا رعایت الزامات بهداشتی تخلیه مورد استفاده قرار می گیرند.
  • جامبوبگ با ولو یا قیف تخلیه و درپوشش محافظ ته، این نوع جامبوبگ ها جهت محافظت بالاتر محتویات در برابر آلودگی ها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

لایه پلی اتیلن محافظ

جهت محافظت از رطوبت و حفاظت بهتر محتویات کیسه، جامبوبگ براساس درخواست مشتری با لایه پلی اتیلن (نایلون) داخلی تولید می گردد. این لایه محافظ می تواند به صورت آزاد در داخل جامبوبگ بوده و یا به داخل کیسه دوخته یا چسبانیده شود.
ضریب ایمنی جامبوبگ

ظریب ایمنی (Safety Factor-SF)  جمبو بگ ها بر اساس استاندارد ISO 21898:2004:
•    جامبوبگ های یک بار مصرف یا ظریب ایمنی ۵:۱ – این نوع جمبو بگ ها برای یکبار قابل استفاده بوده و کاربرد ایمن تایید شده آنها برای یک بار حمل محموله می باشد.
•   جمبو بگ های چند بار مصرف یا ظریب ایمنی ۶:۱ – این نوع جمبو بگ ها برای چندبار قابل استفاده بوده و کاربرد ایمن تایید شده آنها برای چند بار حمل محمولات می باشد.
•   جامبوبگ های چند بار مصرف یا ظریب ایمنی(SF)فوق العاده بالا  ۸:۱ – این نوع جمبو بگ ها از ظریب ایمنی فوق العاده بالا برخوردار بوده برای چندبار استفاده بوده و کاربرد ایمن تایید شده آنها برای چند بار حمل محمولات می باشد.
•   جامبوبگ های حمل مواد خطرناک براساس چهارچوب های تعیین شده سازمان ملل متحد (UN) – این نوع جمبو بگ ها دارای کیفیت و ویژگی های خاص بوده و برای حمل محمولات خطرناک مورد استفاده قرار می گیرند. جمبوبگ های مورد تایید سازمان ملل (UN)، یا جمبو بگ های مواد خطرناک با رعایت توصیه های سازمان ملل در برای حمل محمولات خطرناک تولید می شوند.

براساس استاندار ISO 21898:2004 اندازه ارتفاع جامبوبگ نباید از دو برابر کوچکترین ضلع ته جمبو بگ بیشتر باشد.
انواع جامبوبگ براساس قطعات يا تكه هاي پارچه استفاده شده در توليد جامبوبگ:

جامبوبگ ۴ پانل

پارچه مورد استفاده در ۴ ديواره جانبي جمبو بگ از ۴ تكه مجزا تشكيل يافته است كه به همديگر و به تكه ته جمبوبگ دوخته شده اند. در اين نوع جمبو بگ ها دسته هاي كيسه به خط اتصال گوشه ها دوخته مي شوند.
جامبوبگ U پانل

يك تكه پارچه U شكل براي ۲ ديواره جانبي و ته جمبو بگ مورد استفاده قرار مي گيرد. براي ۲ ديواره باقيمانده نيز از دو تكه پارچه مجزا كه به تكه U شكل دوخته مي شوند، استفاده مي گردد. در اين نوع جمبو بگ ها دسته هاي كيسه به خط اتصال گوشه ها دوخته مي شوند.
جامبوبگ گرد بافت یا مدور

يك تكه پارچه گرد بافت جهت تشكيل ۴ ديواره جانبي جمبو بگ مورد استفاده قرار مي گيرد. ته جمبوبگ از يك تكه پارچه مجزا تشکیل می گردد كه به قست گرد بافت دوخته مي شود. در اين نوع جمبوبگ ها دسته هاي كيسه به طرفین گوشه هاي جمبوبگ دوخته مي شوند.
جامبوبگ با قطعه تثبيت كننده یا جمبو بگ Q

این نوع جمبو بگ ها داراي قطعه تثبيت كننده در گوشه هاي داخلي كيسه هستند. اين قطعه هاي تثبيت كننده از داخل كيسه به گوشه هاي كيسه دوخته مي شوند. اين قطعه ها به توزيع يكنواخت محتويات كيسه منجر گرديده  و مانع از شكم دادن ديواره هاي کیسه پرشده مي شوند. اين جمبو بگ ها بعد از پر شدن شكل مكعبي خود را حفظ نموده و درنتيجه به هنگام حمل و نقل فضاي كمتري را اشغال نموده و هزينه حمل و نقل محمولات را كاهش مي دهند. جمبو بگ هاي با قطعه تثبيت كننده مناسب ترين نوع جمبو بگ براي شرايطي است كه فضاي محدودي براي حمل محمولات در كاميون يا كانتينر داريم.

مزيت هاي جمبو بگ با قطعه تثبيت كننده:

استحكام بالاتر و ثبات شكل و استوار بودن ديواره ها.
فضاي انبارش كمتر و اثر بخش تر.
فضاي حمل و نقل كمتر و اثر بخش تر.
جامبوبگ با دسته كلاهكي

در اين نوع جامبوبگ ها يك تكه پارچه گردبافت يا مدور جهت تشكيل ۲ ديواره جانبي و سر و ته جامبوبگ مورد استفاده قرار مي گيرد. دو ديواره باقيمانده جامبوبگ از ۲ تكه پارچه مجزا مي باشند كه به قست گردبافت يا مدور دوخته مي شوند. در اين نوع جامبوبگ ها پارچه بخش تشكيل دهنده سر جامبوبگ به شكل يك يا دو دسته كلاهكي كه جهت بلند نمودن جامبوبگ مورد استفاده قرار مي گيرند، نوار پيچي مي شوند.

 

ساير جامبوبگ  ها:

جامبوبگ با پارچه تهويه دار

اين نوع جامبوبگ ها از پارچه مخصوصي توليد مي شوند كه امكان عبور جريان هوا به داخل كيسه را ميسر مي سازد.جامبوبگ هاي تهويه دار جهت حمل و نقل و نگهداري محصولات كشاورزي همچون سيب زميني و پياز كه تهويه حين نگهداري و حمل نقل آنها بسيار مهم است، مورد استفاده قرار مي گيرند.

جامبوبگ مقاوم در برابر الكتريسته ساكن

اين نوع جمبو بگ ها قادر به تخليه الكتريسيته ساكن تا ۶ ولت هستند. استفاده از اين جمبو بگ ها وي‍ژه محمولات خاصي است كه زمينه توليد الكتريسته ساكن در آنها موجود بوده و عدم تخليه اين الكتريسيته مي تواند به توليد جرقه و خطرات مرتبط منجر شود.

جمبو بگ بهداشتي يا مواد خوراكي

اين نوع جامبوبگ ها به طور وي‍‍ژه و براي محمولات صنايع دارويي و غذايي توليد مي شوند. مواد اوليه، پارچه، لايه هاي نايلوني و … مورد استفاده در توليد اين نوع كيسه ها و همچنين كارگاه توليد مشمول نظارت هاي ويژه بهداشتي و كنترلي هستند تا از امكان هرگونه آلودگي این نوع جامبوبگ ممانعت به عمل آيد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا